Input:

Dopolnitve v letnem poročilu glede razkritij zaradi pandemije covid-19

20.11.2020, , Vir: Verlag DashöferČas branja: 22 minut

2.22 Dopolnitve v letnem poročilu glede razkritij zaradi pandemije covid-19

Ingrid Zadel

Uvod v tematiko

Mednarodna organizacija je 11. marca 2020 izbruh bolezni covid-19 razglasila za pandemijo.

Pandemija covid-19 je pomembno vplivala na svetovno gospodarstvo. Številne države so prepovedale potovanje milijonom ljudi, ter na številnih lokacijah so bile uvedene karantene. Podjetja se spopadajo z izgubljenimi prihodki in motnjami v dobavnih verigah. Pandemija covid-19 je povzročila tudi znatno nestanovitnost na finančnih in blagovnih trgih po vsem svetu. Številne vlade sprejemajo ukrepe za zagotavljanje finančne in nefinančne pomoči prizadetim poslovnim subjektom.

Ta razvoj dogodkov predstavlja izzive pri pripravi računovodskih izkazov po MSRP. Učinek vpliva je v veliki meri odvisen od narave poslovanja podjetja, in v kolikšni meri je bilo poslovanje prizadeto zaradi ukrepov za zajezitev pandemije.

Podjetja naj upoštevajo zahteve po razkritjih zlasti na naslednjih področjih:

  • predpostavke delujočega podjetja,

  • finančnih instrumentov,

  • ocene oslabitve nefinančnih sredstev,

  • državne podpore,

  • davki od dohodka,

  • obveznosti iz zavarovalnih pogodb, izterjave iz zavarovanj,

  • najemi,

  • merjenje poštene vrednosti,

  • pripoznavanje prihodkov,

  • zaloge,

  • dogodki po poročevalskem obdobju,

  • druge zahteve glede razkritja računovodskih izkazov in

  • druge računovodske ocene.

Pandemija Covid-19 vpliva na predpostavke in negotovost ocene, povezane z merjenjem sredstev in obveznosti. Zato naj podjetja skrbno presodijo, ali so potrebna dodatna razkritja, da bi uporabniki računovodskih izkazov lažje razumeli sodbe, uporabljene v računovodskih izkazih.

Spodaj je predstavljena obravnava tematike v letnem poročilu, zato so točke podpoglavij naslovi iz vzorčnega konsolidiranega računovodskega poročila po MSRP za leto 2020.

2. Pomembne računovodske usmeritve

Podjetja naj razmislijo, ali naj razkrijejo ukrepe, ki so jih sprejeli v skladu s priporočili vlade oziroma NIJZ, da bi ohranili zdravje svojih zaposlenih in preprečili okužbe na svojih upravnih in operativnih področjih, kot je delo od doma, razkuževanje prostorov, nabava osebne zaščitne opreme, testiranje in merjenje telesne temperature.

Delujoče podjetje

Zaradi nepredvidljivosti nadaljnjega vpliva pandemije covid-19 lahko obstajajo pomembne negotovosti, da podjetje nadaljuje kot delujoče podjetje. MRS 1.25 zahteva, da poslovodstvo pri pripravi računovodskih izkazov oceni sposobnost podjetja, da deluje kot delujoče podjetje in ali je predpostavka o delujočem podjetju ustrezna. Pri ocenjevanju ustreznosti predpostavke o delujočem podjetju MRS zahteva, da podjetje upošteva vse razpoložljive informacije o predvidenem nadaljnjem delovanju v naslednjih dvanajstih mesecih od konca poročevalskega obdobja, lahko pa tudi v daljšem obdobju.

Če poslovodstvo pri oblikovanju svoje ocene ve za bistvene negotovosti, povezane z dogodki ali okoliščinami, ki utegnejo povzročiti precejšen dvom o sposobnosti podjetja za nadaljevanje delovanja, mora podjetje takšne negotovosti razkriti. Poleg tega je treba razkriti pomembne poslovodske presoje in ocene glede omenjenih negotovosti. To je še posebej pomembno, če bodo računovodski izkazi pripravljeni na podlagi, ki ni skladna s predpostavko delujočega podjetja. Pri tej oceni poslovodstvo upošteva obstoječe in pričakovane učinke pandemije covida-19 na poslovanje podjetja. Poslovodstvo pri svoji oceni delujočega podjetja upošteva vse razpoložljive informacije o prihodnosti, pridobljene po datumu poročanja do datuma izdaje računovodskih izkazov. To vključuje tudi interventne ukrepe vlade, ki jih je sprejela za omilitev in odpravo posledic pandemije covid-19. Ta razkritja so enako pomembna, če ne celo bolj, v primerih, ko se predpostavka o delujočem podjetju še vedno uporablja, vendar obstaja dvom o sposobnosti podjetja za nadaljevanje poslovanja.

Razkritja podlag, ki jih je poslovodstvo uporabilo za obravnavo predpostavke delujočega podjetja, obsegajo na primer:

  • razpoložljivost zadostnega obsega denarnih sredstev oziroma zagotovljenost dostopa do denarnih sredstev v posojilnem okvirju v primeru nadaljnjega upada poslovanja;

  • sprejeti in izvedeni ukrepi za ohranjanje likvidnosti podjetja ter nadaljnje zmanjševanje tveganja, da podjetje ne bo sposobno delovati kot delujoče podjetje;

  • ustreznost ali morebitno prilagajanje poslovnega modela podjetja in s tem povezanih tveganj;

  • ustreznost uporabljenih osnovnih podatkov in predpostavk za oceno delujočega podjetja;

  • zavedanje, da bodo negotovosti ostale in morda ne bo možno razumno oceniti prihodnjega vpliva pandemije covida-19.

3. Pomembne računovodske


 Potrebujete pomoč?
Imate težavo z uporabo portala? Pišite nam.
Vaše sporočilo je bilo uspešno poslano.
Input:

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljevanjem brskanja po tej strani, brez spremembe pri nastavitvah vaših piškotkov, se strinjate z našimi pravili uporabe piškotkov.   V redu   Več o piškotkih